Punció Seca

Punció seca o “dry needling” es defineix com a tècnica invasiva pel tractament de punts gatell miofascials mitjançant la introducció d'una agulla sense introduir cap substància al cos. La tècnica de la punció seca, combinada amb estirament, massatge i calor local, dóna sorprenents resultats a curt termini.

Moltes patologies múscul-esquelètiques poden estar provocades per la presencia dels Punts Gatell Miofascials (PGM). Aquests punts, són capaços de produir debilitat muscular, rigidesa articular i restriccions de la mobilitat amb dolor associat a altres estructures. El dolor miofascial, no només provoca dolor al punt gatell o focus irritable, sinó que sol produir el que coneixem com a “patró de dolor referit”. Això pot reproduir-se a qualsevol múscul del cos humà, de tal manera que podem trobar músculs que reprodueixen exactament els símptomes d'una ciàtica, una tendinitis d’espatlla, així com altres alteracions que amb un tractament miofascial tindrien una mès ràpida i millor solució.

La Punció Seca pertany al camp de la fisioteràpia i medicina sense relació amb l'acupuntura.

A Fisiopalamós comptem amb anys d'experiència en la utilització d'aquesta tècnica, que es realitza amb una agulla similar a la d'acupuntura (però més lubricada, que llisca millor, més ferma i amb la punta més afilada ) que es col·loca al lloc exacte del Punt Gatell. Amb la palpació, primer es localitza el focus híper-irritable dins d'una banda tensa de múscul esquelètic, amb l'objectiu d’arribar al punt gatell miofascial de forma directa amb l'agulla, aconseguint una resposta d'espasme local i la destrucció de la placa motora que crea la disfunció muscular.